Copyright © 2020
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Wszelkie prawa zastrzeżone
ul. Bytomska 7
70-603 Szczecin
Przedmiotem opracowania jest określenie prześwitów pionowych pod istniejącymi mostami drogowymi i kolejowymi, zlokalizowanymi na Odrzańskiej Drodze Wodnej (ODW) poniżej miejscowości Ognica (km. 697.0).
Prześwity pod mostami odniesiono do poziomów wód odpowiadających najwyższym stanom żeglownym Hmaxż., określonym dla przekrojów wodowskazowych dolnej Odry zgodnie z Metodyką określania rzędnej zwierciadła wody odpowiadającej najwyższej wodzie żeglownej w dowolnym przekroju poprzecznym Odrzańskiej Drogi Wodnej po jej modernizacji [link].
Opracowanie zawiera szczegółową analizę prześwitów pionowych mostów znajdujących się na Odrze od miejscowości Ognica do Szczecińskiego Węzła Wodnego (włącznie), przeprowadzoną w odniesieniu do aktualnej szerokości szlaku żeglownego oraz do szerokości normatywnych dla klasy Vb drogi wodnej. W opracowaniu dokonano również oceny spełnienia przez poszczególne obiekty mostowe warunku minimalnego prześwitu pionowego dla klasy Vb, który wynosi min. 5.25 m.
W poniższej tabeli zestawiono obiekty mostowe podlegające analizie:
W opracowaniu wykorzystano między innymi poniższe materiały źródłowe:
Pomiary geodezyjne spodów konstrukcji obiektów mostowych krzyżujących się z Odrzańską Drogą Wodną Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, 2019.
Wyznaczenie profilu WWŻ na Odrze od Brzegu Dolnego do Szczecina po planowanej modernizacji do klasy Va [link]. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., Szczecin, 2020.
Metodyka określania rzędnej zwierciadła wody odpowiadającej najwyższej wodzie żeglownej w dowolnym przekroju poprzecznym Odrzańskiej Drogi Wodnej po jej modernizacji [link]. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., Szczecin, czerwiec 2018.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście - Biuro ds. Odrzańskiej Drogi Wodnej.
Autorzy: Zakrzewski B., Kolanda Ł.